2008. július 17., csütörtök

[Evangelium] 2008-07-17

2008. július 17. - Csütörtök

Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket!
Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és
alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én
terhem könnyű.
Mt 11,28-30

Elmélkedés:

Mily' sokféle vonzás erőterében élünk mi, emberek! Hányféle érzés és
szándék vezet minket mások felé! Sokszor csak a saját érdekeinket nézzük
és a magunk hasznát vagy boldogságát keressük. Sokszor az önzés húzódik
meg láthatatlanul kapcsolataink mögött. Máskor a természetes szülői,
gyermeki vagy hitvestársi szeretet érzése segít minket. Vajon mindemellett
megérezzük-e Jézus természetfeletti szeretetének vonzását? Vajon át
tudja-e törni ez az erő, ez az isteni hívás önzésünk határait? Vajon
engedelmeskedek-e ennek a szelíd, gyengéd vonzásnak? Jöjjetek hozzám
mindnyájan - mondja Jézus. Hívása nekem is szól.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Legszentebb Szentháromság, három Személyben egy Isten, szilárd hittel
vallom, hogy jelen vagy. Mély alázattal imádlak téged, minden erőmből
dicsérlek és magasztallak téged. Hálát adok neked, ó bőkezű Isten, szívem
mélyéből mindazon kegyelmekért, amelyeket bármikor is kaptam tőled. A te
végtelen jóságod óvott meg ez éjjel minden bajtól, és ismét új napot
ajándékozott nekem. Hogyan mutathatnám ki jobban hálámat, ó Legfőbb Jó,
mint azzal, hogy ezen a napon egyedül neked szolgálok? Tehát egyedül neked
ajánlom minden gondolatomat, szavamat, tettemet és szenvedésemet. Áldd meg
mindezt, ó Szent Isten, hogy megszentelje őket isteni Szereteted, s hogy a
te dicsőségedre és az én üdvösségemre lehessenek.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum