2008. július 14., hétfő

[Evangelium] 2008-07-14

2008. július 14. - Hétfő

Abban az időben Jézus így szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy azért
jöttem a földre, hogy békét hozzak! Nem azért jöttem, hogy békét hozzak,
hanem hogy kardot. Azért jöttem, hogy szembeállítsam a fiút apjával, a
leányt anyjával és a menyet anyósával. Saját háza népe lesz az ember
ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
hozzám. Aki fiát vagy leányát jobban szereti, mint engem, az nem méltó
hozzám. Aki nem veszi föl keresztjét, és nem követ engem, az nem méltó
hozzám. Aki meg akarja találni életét, elveszíti azt; de aki érettem
elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
be azért, mert igaz ember, az az igaznak jutalmában részesül. Aki pedig
csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert az
az én tanítványom -- bizony, mondom nektek: nem marad el a jutalma. Amikor
Jézus befejezte tizenkét tanítványa oktatását, továbbindult, hogy
tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
Mt 10,34-11,1

Elmélkedés:

A magvetőről szóló példabeszéd jelképesen mutatta be azt, hogy az Isten
tanítását egyesek elfogadják, míg mások elutasítják. E kettős
fogadtatásról beszél egészen nyíltan Jézus a mai evangéliumban. Tanítása
akár szembefordulást is eredményezhet az emberek között. Ezt követően
Jézus azokról szól, akik meghallgatják tanítását és aszerint alakítják
életüket, s ezzel mintegy minket is ösztönöz, hogy ezt tegyük. Aki kész
arra, hogy mindenről lemondjon ebben az életben Jézus szeretetéért, az új
életre fog lelni. Ezt soha nem evilági jutalomért tesszük, hanem azért,
hogy az örök életet elnyerjük.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Ó Istenem, Te ezen az éjszakán atyai szeretettel vigyáztál rám; dicsérlek
és áldalak ezért, és hálát adok neked minden jóért. Őrizz meg a mai napon
a bűntől, s haláltól és minden bajtól. Mindent, amit gondolok, amit
mondok, amit teszek, áldj meg mindent, jóságos Atyám! Isten szent Angyala,
kérlek, őrizz te is engem. Mária, Isten trónusánál könyörögj értem Fiad,
Jézus előtt, aki legyen dicsérve most és mindenkor és mindörökkön örökké.
Ámen.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum