2008. március 7., péntek

[Evangelium] 2008-03-07

2008. március 7. - Péntek

A csodálatos kenyérszaporítást követő viták után Jézus Galileában
működött. Júdeában nem akart mutatkozni, mert a zsidók az életére törtek.
Közeledett a zsidók Sátoros-ünnepe. Miután rokonai elzarándokoltak az
ünnepre, Jézus is fölment utánuk Jeruzsálembe, de nem nyilvánosan, hanem
titokban. Amikor a templomban tanítani kezdett, a jeruzsálemiek közül
néhányan ezt kérdezték: "Nemde ő az, akit halálra keresnek: íme,
nyilvánosan beszél, és nem szólnak neki semmit. Talán bizony már a vezetők
is elismerik, hogy ő a Messiás? De róla tudjuk, honnan való. A Messiásról
pedig, ha majd eljön, senki sem tudja, honnan való." Erre Jézus, aki a
templomban tanított, emelt hangon odaszólt: "Ti ismertek engem, és azt is
tudjátok, honnan vagyok. Én nem magamtól jöttem. Az Igaz (Isten) küldött
engem, akit ti nem ismertek. Én viszont ismerem, mert tőle vagyok, és ő
küldött engem." Erre szerették volna Jézust elfogni, de senki sem emelt rá
kezet, mert még nem jött el az ő órája.
Jn 7,1-2.10. 25-30

Elmélkedés:

A mai evangélium szerint Jézus nem azzal foglalkozik, hogy miként
vélekednek róla az emberek, hanem csak azzal, hogy milyen küldetést kapott
az Atyától. Az emberi elvárások csak hátráltatnák küldetése
teljesítésében, amelynek lassan a beteljesedéséhez érkezik el. Bár a nép
nem tudja, honnan jött, ő tisztában van küldetésével. Tudja, hogy az
Atyától jött és neki kell engedelmeskednie. Hozzánk jövetelét csak akkor
értjük meg, ha látjuk, hogy a mennyei Atya szeretetének küldötteként jön
hozzánk. Eljön, hogy elhozza számunkra, számomra Isten irgalmát és
megbocsátását. Tehát már tudom, hogy kitől jött, s azt is, hogy mi
jövetelének célja. Tudom, hogy számomra is elhozza az irgalmat.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

A kereszt útján,
gyermekeim,
csak az első lépés nehéz.
Legnagyobb keresztünk
nem maga a kereszt,
hanem az, hogy félünk tőle.
Nincs meg a bátorságunk,
hogy hordozzuk,
jóllehet tudjuk
s tapasztaljuk,
hogy kikerülni
nem lehetséges;
utolér bennünket.
Vianney Szent János

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum