2007. október 5., péntek

[Evangelium] 2007-10-05

2007. október 5. - Péntek

Jézus egy alkalommal így szólt tanítványai előtt: "Jaj, neked, Korozain!
Jaj, neked, Betszaida! Ha a pogány Tiruszban és Szidonban történtek volna
azok a csodák, amelyek nálatok történtek, már rég szőrzsákban és hamuban
tartottak volna bűnbánatot. Ezért Tirusznak és Szidonnak tűrhetőbb sorsa
lesz az ítéleten, mint nektek. És te Kafarnaum? Vajon az égig emelkedel?
Egészen az alvilágig fogsz süllyedni." Majd így folytatta: "Aki titeket
hallgat, engem hallgat; és aki titeket megvet, engem vet meg. Aki pedig
engem megvet, azt veti meg, aki küldött engem."
Lk 10,13-16

Elmélkedés:

Jézus azzal küldi tanítványait missziós útjukra, hogy adják tovább
tanítását. Akik a küldöttek szavát hallják, magát Jézust hallgatják. Jézus
szava csodálatos mozgatóerővel bír. Szavára megmozdulnak az emberek és a
bűnbánat útjára lépnek. Parancsoló szavára megmozdulnak az embereket
megszálló gonosz lelkek és eltávoznak. Szavára megmozdulnak a betegek,
hogy a gyógyulás reményében közelébe kerüljenek. Gyógyító szavára az eddig
mozdulni sem bíró bénák talpra ugranak és járni kezdenek. Küldő szavára a
tanítványok elindulnak, hogy hirdessék az örömhír szavait. Az evangéliumot
hirdetők szavára pedig megmozdul az egész világ. Megmozdít-e engem, s
bennem valamit a ma hozzám érő jézusi szó?
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Istenem, te mindenütt jelen vagy. Jézus Krisztusom, Megváltóm, ki oly
közel vagy hozzám szereteteddel, egész napi szétszórtságom után hazahozom
hozzád a szívemet. Nálad vagyok otthon, Istenem és Atyám. A jóért, amelyet
kegyelmeddel cselekedtem, hálát adok neked. Jóságos Istenem, te
ajándékoztad azt nekem. A rosszért, amelyet elkövettem gondolattal,
szóval, cselekedettel és mulasztással, bocsánatodat kérem. Segíts, hogy
jobb legyek!
Szalézi Szent Ferenc

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum