2016. július 14., csütörtök

[Evangelium] 2016-07-14

2016. július 14. – Csütörtök

Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket!
Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és
alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én
terhem könnyű.
Mt 11,28-30

Elmélkedés:

A mennyei Atyát magasztaló imáját azzal fejezte be, hogy az Atya mindent
átadott neki, azaz a Fiúnak. Ő tehát az, aki közvetíti minden ember
számára az üdvösségre vezető igazságot. Ezen igazság birtokában és annak
hirdetőjeként mondja Jézus: „Jöjjetek hozzám mindnyájan! Tanuljatok tőlem,
mert én szelíd vagyok és alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek."
Jézus korában a vallási ismeretek elsajátítására úgy volt lehetősége
valakinek, hogy csatlakozott egy rabbi, egy tanító csoportjához, s
mellette, az ő „iskolájában" megtanulhatta a törvények értelmezését és a
törvény szerinti életet. Jézus is ilyen csatlakozásra szólítja fel az
embereket. Mindenkit magához hív, hogy tőle tanuljanak. Ennek hátterében
az húzódik meg, hogy a törvények ismerőjének és hiteles értelmezőjének
tartja önmagát, ezért joga van arra, amit a hivatalos rabbik is tesznek,
az emberek tanítására. Törvénymagyarázata, amely sok esetben eltér a
megszokottól, több vita forrása lesz a későbbiekben, mivel a hivatalos
tanítók egyre többször igyekeznek abba belekötni.
A nép viszont egyre nagyobb csodálattal hallgatja Jézust, mert megérzik a
szavaiból áradó isteni igazságot és erőt, s felismerik szavaiban azt az
útmutatást, amely által az üdvösségre juthatnak.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Segíts rajtam Uram, hogy tudjak erős lenni, amikor jön a megpróbáltatás
órája! Tégy erőssé és nagylelkűvé, hogy ne jajveszékeljek és ne kerüljem
el azt, aminek történnie kell! Erősen szembe nézve a kereszttel, mondom:
Atyám, a te hívásodat szeretném benne fölfedezni!
Romano Guardini

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20160714.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum