2016. április 20., szerda

[Evangelium] 2016-04-20

2016. április 20. – Szerda

Abban az időben Jézus hangos szóval hirdette: Aki bennem hisz, nem
énbennem hisz, hanem abban, aki küldött engem. Aki engem lát, azt látja,
aki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy aki bennem hisz,
ne maradjon sötétségben. Aki hallgatja ugyan tanításomat, de nem tartja
meg, azt nem én ítélem el, mert hiszen nem azért jöttem, hogy elítéljem a
világot, hanem hogy megváltsam a világot. Van bírája annak, aki megvet, és
nem fogadja el tanításomat. A tőlem hirdetett ige ítéli el őt az utolsó
napon. Mert én nem magamtól beszéltem, hanem az Atya, aki küldött engem,
hagyta meg nekem, hogy mit mondjak és mit hirdessek. Tudom, hogy az ő
parancsa örök élet. Amit tehát hirdetek, úgy hirdetem, amint az Atya
mondta nekem.
Jn 12,44-50

Elmélkedés:

A mai evangélium nem követi időrendben az előző napi részleteket, de
gondolatában azok folytatása, mert itt is Jézus küldetéséről, a Fiú és az
Atya egységéről van szó. A helyes értelmezéshez jó tudnunk, hogy János
evangéliuma az I. század vége felé keletkezett. Az apostoli időkben komoly
problémát okozott a zsidók hitetlensége, Jézus elutasítása. Az első
keresztény közösségeket, amelyek tagjai között egyaránt voltak a
zsidóságból és a pogányságból megtértek, mélyen foglalkoztatta az a
kérdés, hogy miért nem fogadta el az egész választott nép Jézus személyét?
Miért utasították el őt a vallási vezetők? Miért nem hitték el, hogy
valóban ő a Messiás?
A kérdés titkát csak fokozta az a jelenség, hogy egyre többen lettek
keresztényekké a pogányok közül, s az évszázad végére már nagyobb számban
voltak, mint a zsidó vallásból megtértek. Szent János evangélista e helyen
egy olyan beszédet közöl Jézustól, amelyikben utalás szerepel arra
vonatkozóan, hogy küldetése nem csupán az ószövetségi választott néphez,
hanem az egész emberiséghez szól. Isten Fiának világossága minden ember
felé kiárad, mert az Atya mindenkit hív az üdvösségre, az örök életre. Az
üdvösség feltétele, hogy az emberek hittel elfogadják az ő küldöttét,
Jézust. Ez természetesen napjaink nemzedékére is érvényes.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és kicsinységem
tudatában hálát adok neked, s egész lelkemmel kérlek, rendkívüli
jóságodban fogadd jóakarattal könyörgésemet: hatalmaddal űzd el az
ellenséget tetteimtől és cselekedeteimtől, erősíts engem a hitben,
kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
boldogságod birtoklására! Vezess el engem arra, hogy téged mindenkinél és
mindennél jobban szeresselek!

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20160420.mp3
 

________________________________

Aktuális:
Kedves e-vangélium olvasók!
Nagy lendülettel folytatódott az elmúlt héten a Szent Márton
evangelizációs ház építése a víz-, gáz-, fűtésszerelési munkálatokkal, és
az aljzatbeton elkészítésével. Hamarosan következik az ablakok és ajtók
beszerelése (gyártásuk már folyamatban van), majd a burkolás és a festés.
Nagy örömömre szolgál, hogy segítő adományaitoknak köszönhetően a
költségek 81 %-a összegyűlt. Már csak 19 % hiányzik.

Összegyűjtöttük, hogy az építkezés befejezéséig még mi minden hiányzik,
azaz mihez gyűjtjük az adományokat, az alábbi linken megnézhetitek. A
táblázatban részletesen láthatjátok a hiányzó tételeket, valamint a
felajánlásokat. Hálás köszönet azoknak, akik az elmúlt héten küldtek
adományt. Köszönet G. Jánosnak, az e-vangélium olvasójának, aki a ház
összes villanyszerelési anyagát felajánlotta.
http://zalalovo.plebania.hu/plebania/szent_marton_haz

Az építkezésről új képeket készítettem, és feltettem a honlapra, ahol az
adományozást is folyamatosan láthatjátok.
www.szentmartonhaz.hu
Szeretettel kérem, hogy akinek van rá lehetősége, támogassa az
evangelizációs ház építését! Köszönöm nagylelkű támogatásotokat!
A Jóisten áldását kérem rátok!
Szeretettel: István atya - Horváth István Sándor
2016. április 20.

Adományt az alábbi módokon lehet küldeni:
1. Online adomány internetes fizetésre alkalmas bankkártyával
http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas
Az Adománynál válasszuk célként: Szent Márton ház

2. Utalás
Számlatulajdonos neve: Zalalövői Plébánia
Számlaszám: 10402355-00026472-00000003
Megjegyzés: Szent Márton ház
Utalás külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU25 1040 2355 0002 6472
0000 0003
BIC (SWIFT) kód: OKHBHUHB

3. Sárga postai csekk egyszerűen igényelhető a www.szentmartonhaz.hu
honlapon. Vagy kérhető tőlem a zalalovo@gmail.com címen e-mailben. Kérem,
írja meg nevét és postacímét irányítószámmal, valamint röviden jelezze,
hogy a Szent Márton ház támogatásához kér csekket.

4. Postai (rózsaszín) utalványon a következő címre: Zalalövői Plébánia,
H-8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
Megjegyzés: Szent Márton ház

+1 Kérem, hogy akik cégük nevében szeretnének adakozni és a cég könyvelése
számára igazolást kérnek közcélú adományukról, a zalalovo@gmail.com címen
jelezzék felém ezen igényüket. Köszönöm!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum