2015. május 18., hétfő

[Evangelium] 2015-05-18

2015. május 18. – Hétfő

Amikor az utolsó vacsorán Jézus elmondta búcsúbeszédét, tanítványai
megjegyezték: „Most nyíltan beszélsz, nem hasonlatokban. Most elismerjük,
hogy mindent tudsz, és nincs szükség rá, hogy valaki is kérdezzen. Ezért
hisszük, hogy Istentől jöttél." Jézus így felelt: „Most hisztek? Eljön az
óra – már el is jött –, amikor szétszéledtek, ki-ki a maga útján, és engem
magamra hagytok. De én nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Mindezt
azért mondtam nektek, hogy békességet találjatok bennem. A világban
üldözést szenvedtek; de bízzatok! Én legyőztem a világot."
Jn 16,29-33

Elmélkedés:

Jézus utolsó vacsorán mondott beszédének végéhez érkeztünk a mai
evangéliummal. Eddig apostolaihoz beszélt, ezt követően pedig továbbra is
az utolsó vacsora termében maradunk, de már a mennyei Atyához intézi
szavait, főpapi imáját. Búcsúszavainak végén az apostolok kijelentik, hogy
most már hisznek, mert Mesterük nem hasonlatokban tanítja őket, hanem
nyíltan beszél hozzájuk. Hiszik, hogy Jézus az Atyától jött, ő az Atya
küldötte. Megértik, hogy Jézus azt tanította nekik éveken át, amit az
Atyától hallott, amit az Atya bízott rá. Világossá válik számukra, hogy
Mesterük minden cselekedetét az Atya nevében tette.
Az apostolok szavai alapján mi is megfogalmazhatjuk a magunk és az Egyház
hitvallását: hiszünk Jézus Krisztusban, aki öröktől fogva az Atyánál volt.
Hiszünk Jézus Krisztusban, aki az idők teljességében az Atyától, az ő
küldötteként jött el a világba. Hiszünk Jézus Krisztusban, aki földi élete
során az Atyától kapott küldetését hűségesen teljesítette, s ennek legfőbb
mozzanata az ő kereszthalála és feltámadása. Hiszünk Jézus Krisztusban,
aki küldetését befejezvén visszatért az Atyához. Hiszünk Jézus
Krisztusban, aki közbenjárónk a mennyei Atyánál. Hiszünk Jézus
Krisztusban, aki a mennyországba vezet bennünket, a mi Atyánkhoz, az
Istenhez.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Örök, mindenható Isten, aki az alázatosokat kegyelmes tekinteteddel
vigasztalod, végtelen hálát adok szent fölségednek, hogy könyörülvén
rajtam, bűneimnek rútságából kihoztál engem.
Pázmány Péter

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-05-18
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20150518.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum