2015. február 25., szerda

[Evangelium] 2015-02-25

2015. február 25. – Szerda

Egyszer Jézus köré sereglett a csodaváró tömeg, de ő így szólt hozzájuk:
„Ez a nemzedék gonosz nemzedék. Csodajelet követel, de nem kap más jelet,
mint Jónás próféta jelét. Ahogy Jónás jel volt a niniveieknek, úgy lesz az
Emberfia is jel ennek a nemzedéknek. Az ítéleten majd ezzel a nemzedékkel
együtt megjelenik Dél királynője is, és helyeselni fogja elítélésüket,
hiszen ő a föld végéről is eljött, hogy hallgathassa Salamon bölcsességét;
itt pedig nagyobb valaki van, mint Salamon. Ninive lakói is ott lesznek az
ítéleten ezzel a nemzedékkel együtt, és helyeselni fogják a megbüntetését,
mert ők Jónás szavára bűnbánatot tartottak; itt pedig nagyobb valaki van,
mint Jónás."
Lk 11,29-32

Elmélkedés:

Hallgatósága számára Jézus felidézi az ószövetségi időkből Jónás próféta
személyét, akinek az volt a küldetése, hogy a megtérést hirdesse Ninive
lakóinak, különben Isten elpusztítja városukat. A város lakói isteni
jelnek, figyelmeztetésnek vették a próféta szavait, amelynek hatására
bűnbánatot tartottak, s ennek köszönhetően elkerülte őket a pusztulás. Az
eset példa arra, hogy érdemes komolyan venni Isten megtérésre hívó szavát.
Ezt követően Jézus saját küldetéséről beszél. Ő is Isten küldötte,
feladata jelentősebb, mint Jónásé, korának nemzedéke azonban nem hallgat
rá, s ezért Isten ítéletére számíthatnak majd a végső időkben.
És mi a helyzet a mi korunk emberével, a mi nemzedékünkkel? Mi a helyzet
velem? Megértem-e, hogy a nagyböjti időszak életfordító, életemet
átalakító idő? Odafigyelek-e azokra az emberekre, akik egy-egy jószándékú
megjegyzésükkel Isten üzenetét, figyelmeztetését vagy bátorítását
közvetítik felém? Meghallom-e lelkem mélyén a megtérésre való buzdítást?
Ma próbáljak meg tudatosan arra figyelni, hogy akikkel találkozom, Isten
üzenetét hozzák nekem! Lehet, hogy éppen egy olyan emberből szólal meg az
Úr, akit én korábban megvetettem valamilyen hibája, bűne miatt, s inkább
azt tartanám jogosnak, hogy én figyelmeztessem őt. Ma viszont inkább
lemondok erről és én hallgatok őrá.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Te szeretsz engem a szenvedésben is! Uram, hiszek irántam való
jóságodban és szeretetedben. Biztosan tudom, hogy Te gondoskodsz rólam.
Sok kegyetlenség van a világban. De a világ minden természetes
összefüggésével együtt egy magasabb hatalomnak van alávetve. Hiszem, hogy
Te vagy a világ Ura és Teremtője. Hiszem, hogy minden a Te kezedben van,
minden ember, én is. Te Atyánk vagy, és szeretsz mindannyiunkat. Köszönöm,
hogy Te vagy az állandó változásban az élet nyugvópontja, amelyhez
tarthatom magam. Köszönöm, hogy szilárd életem van Benned, és így a jövőm
nincs a véletlenre bízva.

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-02-25
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20150225.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum