2015. február 19., csütörtök

[Evangelium] 2015-02-19

2015. február 19. – Csütörtök

Amikor Péter apostol megvallotta, hogy Jézus a Messiás, akkor az Úr így
szólt a tanítványokhoz: „Az Emberfiának sokat kell szenvednie: a vének, a
főpapok és az írástudók elutasítják, megölik, de harmadnapra feltámad."
Majd így szólt mindnyájukhoz: „Aki utánam akar jönni, tagadja meg magát,
vegye föl mindennap a keresztjét, és úgy kövessen engem! Mert aki meg
akarja menteni életét, elveszíti azt. De aki elveszíti életét énmiattam,
megmenti azt. Mit használ az embernek, ha a egész világot megnyeri is,
önmagát azonban elveszíti, és romlásba dönti?"
Lk 9,22-25

Elmélkedés:

Jézus így tanít a mai evangéliumban: „Aki utánam akar jönni, tagadja meg
magát, vegye föl mindennap a keresztjét, és úgy kövessen engem!" (Lk
9,23). E kijelentés egyértelműen kijelöli számunkra nagyböjti lelki
utunkat. Nem elégedhetünk meg azzal, hogy bizonyos ételek fogyasztásától
megtartóztatjuk magunkat a böjti időben. Nem lehetünk büszkék magunkra, ha
hősies küzdelemben sikerült megállnunk, hogy pénteken nem ettünk húst. De
az sem elegendő, ha az így megtakarított pénzünkön élelmet veszünk és
valamelyik karitatív szervezet nagyböjti segélyakciójához csatlakozva
felajánljuk azt a szegények javára.
Újra fel kell fedeznünk a böjt lelki tartalmát, miként erről már tegnap
szó esett. Újra fel kell fedeznünk a böjtöt, mint hitünk és imádságunk
egyik kifejezési formáját, Istenhez való közeledésünk egyik módját. A böjt
nem lehet öncélú, nem szakíthatjuk el az imádságtól és az adakozástól,
mert ez a három együtt segíti azt, hogy helyreálljon az Istennel való
kapcsolatom és megújítsam embertársaimmal is kapcsolataimat. A böjt azt
jelenti, hogy a testem és a lelkem együtt imádkozik, fordul Istenhez. A
nagyböjti lelki út azt jelenti, hogy felveszem keresztemet és Krisztust
követem. Nagyböjti lelki utam célja, hogy megérkezzek a megváltás
helyszínére, ahová senki más ember, csak egyedül a keresztjét hordozó
Krisztus vezethet el engem.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Istenem! Jól tudom, hogy te minden ember szívében elültetted a
szeretetet, az én szívembe is. Taníts engem a helyes szeretetre, az
önfeláldozó szeretetre, az önzetlen szeretetre. A szeretet hassa át életem
és minden cselekedetem! A szeretet mindennapi gyakorlásában találjam meg
életem értelmét! A szeretet törvénye érintsen meg engem isteni
kegyelemként!

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-02-19
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20150219.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum