2012. október 10., szerda

[Evangelium] 2012-10-10

2012. október 10. - Szerda

Történt egyszer, hogy Jézus éppen befejezte imádságát; Ekkor egyik
tanítványa arra kérte: „Uram, taníts meg minket imádkozni, mint ahogy
János is tanította imádkozni tanítványait." Jézus erre így szólt hozzájuk:
„Amikor imádkoztok, ezt mondjátok:
Atyánk! Szenteltessék meg a te neved.
Jöjjön el a te országod.
Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma.
Bocsásd meg vétkeinket,
miképpen mi is megbocsátunk minden ellenünk vétőnek.
És ne vígy minket kísértésbe."
Lk 11,1-4

Elmélkedés:

Sok közösségnek vannak saját imái, amelyről könnyen fel lehet ismerni,
hogy egy személy melyik csoporthoz tartozik. Az egész keresztény közösség
sajátos imádsága a Miatyánk, amelyről mindenütt a világon fel lehet
ismerni Krisztus követőit. Amikor ugyanis Jézus megtanítja nekünk ezt a
legtökéletesebb imádságot, akkor azt is megtanítja nekünk, hogyan kell az
Ő követőjeként élnünk. Mit kérhetünk és kérjünk Atyánktól, s hogyan
imádkozzunk akaratának elfogadásáért. Jézus arra bátorít minket, hogy
nyugodtan szólítsuk Atyánknak Istent, aki szerető és gondoskodó szülőként
viselkedik velünk.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Jézus! Amikor a szentmisében a te szavadat hallgatom, a te irántam
való szeretetedre gondolok. Amikor áldozatod megújul az oltáron, ismét
csak a te végsőkig elmenő szeretetedre tudok gondolni. Amikor pedig a
szentáldozásban magamhoz veszem Testedet, akkor értem meg igazán, hogy
mennyire szeretsz engem!

________________________________

Aktuális:
Kedves e-vangélium olvasó barátaim!
Miután 8 éve küldöm nektek naponta az e-vangéliumot, arra gondoltam, hogy
a Hit évére (október 11-én kezdődik) kellene valami újat kitalálni. Milyen
volna például, ha az év elején kézbe vehetnénk egy könyvet, ami egy évre
előre tartalmazná a napi evangéliumi elmélkedéseket? Bárhol, bármikor
olvasható, nem kellene a számítógép előtt görnyedni. De ki az, aki "szent
megszállottsággal" megírja az elmélkedéseket egy évre előre? Hát, én.
Májustól fel is keltem naponta reggel 5-kor és őszre megcsináltam. Nem
ment mindig könnyen, de a kitartó munka meghozta az eredményt. Így
született meg a Szívem első gondolta - 2013 című könyv, amely 2012.
adventtől tartalmazza a következő adventig a napi lelki táplálékot. A Hit
évéhez kapcsolódóan a hit témáját járjuk körbe az év során. Remélem, hogy
e kötet segítségével olyanokhoz is eljut az e-vangélium, akiknek nincs
vagy nem szívesen használnak számítógépet.
A könyvről bővebb információ itt olvasható:
http://zalalovo.plebania.hu/list/news/szivem_elso_gondolata_2013

És idén is készítettem egy karácsonyi képes gyermekkönyvet, amely szintén
megjelent a Hit évének kezdetére.
Információ: http://zalalovo.plebania.hu/list/news/a_hit_ajandeka
Könyvesboltokban nem szándékozom forgalmazni, hiszen nektek, barátaitoknak
és ismerőseiteknek készült.
Közben nekiálltam, hogy a 2014-es évre is megírjam számotokra a mindennapi
olvasnivalót.
Szeretettel: István atya (Horváth István Sándor)
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum