2012. augusztus 9., csütörtök

[Evangelium] 2012-08-09

2012. augusztus 9. – Csütörtök, a keresztről nevezett Szent Teréz
Benedikta (Edith Stein) szűz és vértanú, Európa társvédőszentje

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
teljes legyen. Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én
szerettelek titeket! Nagyobb szeretete senkinek sincs annál, mint annak,
aki életét adja barátaiért. Ti barátaim vagytok, ha megteszitek, amit
parancsolok nektek. Nem mondalak titeket többé szolgának, mert a szolga
nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
hanem én választottalak titeket; és arra rendeltelek, hogy elmenjetek és
gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az én
nevemben, megadja nektek. Azt parancsolom nektek, hogy szeressétek
egymást!"
Jn 15,9-17

Elmélkedés:

A mai evangéliumi rész annak a beszédnek a folytatása, amelyben Jézus a
szőlőtő és a szőlővesszők kapcsolatához hasonlítja azt a szeretetteljes
viszonyt, ami közte és tanítványai között fennáll. Csak Jézushoz
kapcsolódva tudunk megmaradni az ő szeretetében, s csak belőle táplálkozva
tudjuk teremni a szeretet gyümölcseit.
Jézus lát meg bennünket először, ő szólít meg bennünket, ő választ ki
minket, ő hív meg bennünket, tőle indul a szeretet. Erre a hívásra
válaszolunk, amikor viszonozzuk szeretetét. Jézus az igazi szőlőtő és
Jézusé az igazi szeretet. Néha azt tapasztaljuk, hogy egyesek színlelik
vagy hazudják a szeretetet, s emiatt sokak bizalma megrendül, hogy
létezik-e egyáltalán igazi szeretet. Igen, létezik. Jézus szeretete igazi,
önzés nélküli, feltétel nélküli szeretet. Az igazi szeretetet tőle
tanulhatjuk meg.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Ó Krisztus Jézus, hiszem, hogy igaz Isten és igaz ember vagy. Te vagy az
isteni út, mely végtelen biztonsággal hidalja át azt a szakadékot, amely
elválaszt engem az Istenségtől. Hiszem, hogy szent emberséged tökéletes és
oly hatalmas, hogy engem nyomorúságaim, hiányaim és gyarlóságaim ellenére
el tud vezetni oda, ahol te magad vagy: az Atya keblére. Add, hogy
hallgassak szavadra, kövessem példádat, és soha el ne szakadjak tőled.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum