2012. május 1., kedd

[Evangelium] 2012-05-01

2012. május 1. - Kedd

Abban az időben a templomszentelés ünnepét ülték Jeruzsálemben. Tél volt.
Jézus éppen a templomban járt, Salamon oszlopcsarnokában. A zsidók
körülvették őt, és megkérdezték: „Meddig tartasz még bizonytalanságban
minket? Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk nyíltan!" Jézus így felelt:
„Mondtam már nektek, de nem hiszitek el. Cselekedeteim, amelyeket Atyám
nevében művelek, tanúságot tesznek rólam. De ti nem hisztek, mert nem
vagytok juhaim közül valók. Az én juhaim hallgatnak szavamra. Ismerem
őket, és ők követnek engem. Én örök életet adok nekik. Nem vesznek el
soha, és senki sem ragadja el őket kezemből. Atyám, aki nekem adta őket,
hatalmasabb mindenkinél: senki sem ragadhatja el őket Atyám kezéből. Én és
az Atya egy vagyunk."
Jn 10,22-30

Elmélkedés:

A jó pásztor határozott elszántsága és a rábízottakért érzett szeretet
érződik Jézus szavaiból, amikor arról beszél, hogy egyetlen ember sem
veszik el azok közül, akiket az Atya neki adott, s akik hisznek benne. Ezt
az isteni szándékot nem hiúsíthatják meg azok a zsidók, akik
szembeszállnak Jézussal, akik nem hisznek benne, s akik elutasítják, hogy
Jézust az Atya küldte. Jézus véghezviszi küldetését, összegyűjti
mindazokat, akik hisznek benne, s követik őt. Jézus tanítványa megőrzi az
egységet az általa alapított Egyházzal. Nem egy új, egy korábban nem
létező egyházat keresünk és nem egy új egyházat építünk, hanem egy
megújuló Egyháznak a tagjai vagyunk, s arra törekszünk, hogy e
megújulásban mi is tevékenyen részt vegyünk. Meg kell tanulnunk Jézustól,
hogy az evangélium hirdetése által mi is visszavezessük az eltévedteket az
Egyház közösségébe.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Jézus Krisztus, lelkem Pásztora, vedd el tőlem minden bűnömet kereszted és
szereteted erejében! Tiéd akarok lenni! Gyönge vagyok és a bűn sokszor
fogva tart, de szeretném őszinte szívvel és teljes erőmből ismét
megkísérelni, hogy mindennel szakítsak, ami Tőled távol tart. Életem
egyetlen Pásztora, segíts ebben!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum