2011. május 27., péntek

[Evangelium] 2011-05-27

2011. május 27. – Péntek

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Az az én parancsom, hogy
szeressétek egymást, amint én szerettelek titeket! Nagyobb szeretete
senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti
barátaim vagytok, ha megteszitek, amit parancsolok nektek. Nem mondalak
titeket többé szolgának, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura.
Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt, amit hallottam Atyámtól,
tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én
választottalak titeket; és arra rendeltelek, hogy elmenjetek és
gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az
én nevemben, megadja nektek. Azt parancsolom nektek, hogy szeressétek
egymást!"
Jn 15,12-17


Elmélkedés:
A tegnapi evangélium világossá tette számunkra, hogy a Jézussal való
kapcsolatunk éltetője a folyamatos és kölcsönös szeretet. Jézus annyira
szeret minket, hogy az életét áldozta fel értünk. Nincs senki, aki
nagyobb áldozatra lenne képes, mint ős, a nála jobban senki sem
szerethet minket. Jézus azt kéri, hogy viszonozzuk szeretetét.
A mai evangélium azonban ennél is tovább megy. Jézust azt mondja, hogy
ne csupán őt szeressük, hanem a szeretetet terjesszük ki minden ember
felé. Ez szeretet mértékét is meghatározza: Úgy szeressétek egymást,
amint én szerettelek titeket! Némelyek talán azonnal visszakérdeznek:
Hogyan tudnánk úgy szeretni, ahogy Jézus? Ez lehetetlen számunkra!
Miért volna lehetetlen? Megpróbáltad már? Elindultál már a szeretetnek
ezen az útján? Kipróbáltad már, hogy ha nem is mindenkit, de legalább
egyetlen embert úgy szeress, ahogyan Jézus szeret? Jézus szeretetét
biztosan nem tudjuk felülmúlni, de legalább vegyük komolyan kérését!
Törekedjünk a szeretet minél tökéletesebb megélésére!
© Horváth István Sándor


Imádság:
Kérünk, Urunk, Istenünk, taníts meg bennünket arra; hogy helyesen
kérjük tőled azt, ami javunkra szolgál! Te kormányozd életünk hajóját
magad felé, minden viharvert lélek csendes kikötője! Mutasd meg az
irányt, amerre mennünk kell! Újítsd meg bennünk az engedelmesség
lelkületét! Lelked zabolázza meg féktelen érzékeinket! Vezess el és adj
erőt ahhoz, ami igaz javunk: hogy megtartsuk törvényeidet, és minden
tevékenységünkben folyton örvendjünk a te csodálatos és felüdítő
jelenlétednek!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum