2011. május 3., kedd

[Evangelium] 2011-05-03

2011. május 3. – Kedd, Szent Fülöp és Szent Jakab apostolok

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: „Én vagyok az út, az
igazság és az élet. Senki sem juthat el az Atyához, csak általam. Ha
ismernétek engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek
őt, és látjátok." Fülöp megjegyezte: „Uram, mutasd meg nekünk az Atyát,
és ez elég nekünk." Jézus így válaszolt: „Már olyan régóta veletek
vagyok, és nem ismersz engem, Fülöp? Aki engem lát, az látja az Atyát
is. Hogyan mondhatod hát: Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem hiszed talán,
hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket
hozzátok intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám
cselekszi, aki bennem van. Higgyétek el, hogy én az Atyában vagyok, és
az Atya énbennem! Ha másért nem, legalább a tetteimért higgyétek!
Bizony, bizony, mondom nektek: Aki hisz bennem, ugyanazokat a tetteket
fogja végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet
azoknál, mert én az Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az
Atyától, megteszem nektek, hogy az Atya megdicsőüljön a Fiúban, Ha
pedig tőlem kértek valamit a nevemben, azt is teljesítem."
Jn 14,6-14


Elmélkedés:
Szent János evangéliumának 12. fejezetében arról olvashatunk, hogy
görög zarándokok érkeznek Jeruzsálembe, akik ezzel a kéréssel fordulnak
Fülöp apostolhoz: „Látni szeretnénk Jézust" (Jn 12,21). Ma pedig azt a
részt olvastuk, amikor maga Fülöp fordul Jézushoz egy hasonló kéréssel:
„Mutasd meg nekünk az Atyát!" (Jn 14,8).
A görögök bizonyára csak nagyon keveset hallottak Jézusról, s
valószínű, hogy inkább Jézus csodáinak vagy más különleges tetteinek
híre juthatott el hozzájuk, és nem a tanítása. Isten megismerésének
első lépése az, hogy Jézushoz fordulunk, megismerkedünk személyével és
életével, hallgatjuk tanítását, olvassuk örömhírét. Ezt a tanítás
hallgatva második lépésként észrevesszük, hogy a mennyei Atyáról és
Isten Országáról szól hozzánk. Jézusnak ugyanis az a küldetése, hogy
megismertesse az Atyán a világban az emberekkel. Amikor már
megismerkedtünk vele, amikor már tanítványai vagyunk, akkor Fülöphöz
hasonlóan, már mi is az Atyára leszünk kíváncsiak, és őt szeretnénk
látni. Keressük Jézust, mert csak ő tudja megmutatni nekünk a mennyei
Atyát. Krisztus szenvedő arcán keresztül mutatkozik meg számunkra az
Atya irántunk való végtelen szeretete. A feltámadt Krisztus arcán
keresztül az Atya irgalmas arca tekint ránk.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Fogadd szívesen, Uram, Istenem, fölajánlásomat és végtelen
dicséretedre, fogyhatatlan magasztalásodra irányuló vágyódásomat,
hiszen ezek kijárnak neked, mert kimondhatatlanul nagy és hatalmas
vagy.
Ezzel fordulok hozzád és szeretnék hozzád fordulni minden nap, minden
időben, és arra kérek minden mennyei lelket, minden benned hívőt, hogy
velem együtt adjon hálát neked és dicsőítsen téged.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum