2010. február 24., szerda

[Evangelium] 2010-02-24

2010. február 24. - Szerda, Szent Mátyás apostol

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: "Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
teljes legyen. Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én
szerettelek titeket! Nagyobb szeretete senkinek sincs annál, mint annak,
aki életét adja barátaiért. Ti barátaim vagytok, ha megteszitek, amit
parancsolok nektek. Nem mondalak titeket többé szolgának, mert a szolga
nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
hanem én választottalak titeket; és arra rendeltelek, hogy elmenjetek és
gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az én
nevemben, megadja nektek. Azt parancsolom nektek, hogy szeressétek
egymást!"
Jn 15,9-17

Elmélkedés:

A mai napon Szent Mátyás apostolt ünnepeljük, akit nem személyesen Jézus
választott a Tizenkettő közé, hanem a mennybemenetelt követően a többi
apostol választotta meg őt az áruló Júdás helyett. Abban biztosak
lehetünk, hogy ő is a tanítványi kör tagjai közé tartozott, együtt járt
Jézussal tanító útja során. A választás célja az, hogy ismét teljes legyen
a Tizenkettő testülete, akiknek az a feladata, hogy elmenvén az egész
világra hirdessék Jézus feltámadását. E tanúságtételhez ad erőt nekik a
Szentlélek, hogy a Jézus szeretetésről szóló tanúságtételük eredményes
legyen. Az apostoli küldetésből mi, megkeresztelt emberek is részesedünk,
akiknek az a küldetésünk, hogy a világban életünkkel hirdessük a szeretet
örömhírét.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Uram, Jézus, édesanyád közbenjárása által kérem tőled azt a kegyelmet,
hogy egész életemben hű maradhassak hozzád. A hűség kegyelmét add meg,
amely erősebb a halálnál, és a síron túl is él.
Apostolodnak lenni valami egészen mást, sokkal többet jelent, mint
elszálló lelkesedést, átmeneti elfoglaltságot. Add, hogy ezt mindjobban
megértsem!
Kitartó odaadásra van itt szükség! Ezt az odaadó lelkületet pedig komoly
életprogrammal kell ébren tartani, hogy a veled való szoros kapcsolatom
egy pillanatra se szűnjék meg!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum