2008. szeptember 29., hétfő

[Evangelium] 2008-09-29

2008. szeptember 29. - Hétfő, Szent Mihály, Szent Gábor és Szent Rafael
főangyalok

Egy alkalommal: Amikor Jézus látta, hogy Nátánáel közeledik hozzá, így
szólt: "Nézzétek, ez egy igaz izraelita! Nincs benne kétszínűség."
Nátánáel megkérdezte: "Honnan ismersz engem?" Jézus így felelt: "Még
mielőtt Fülöp hívott volna, láttalak a fügefa alatt." Nátánáel erre
elismerte: "Rabbi, te vagy az Isten Fia, te vagy Izrael Királya." Jézus
így szólt: "Azért hiszel, mert azt mondtam: Láttalak a fügefa alatt.
Nagyobb dolgokat is fogsz látni ennél." Majd így folytatta: "Bizony,
bizony, mondom nektek: látni fogjátok, hogy megnyílik az ég, és Isten
angyalai fel-alá szállnak az Emberfia felett."
Jn 1,47-51

Elmélkedés:

Az írástudóknak vagy bölcs férfiaknak egy csoportja minden bizonnyal egy
fügefa tövében szokott rendszeresen találkozni, hogy megvitassák egymással
a vallási és egyéb kérdéseket. Ehhez a csoporthoz tartozott az a Nátánáel,
akiről a mai evangéliumban hallottunk, s aki Jézushoz megy. Talán napokkal
vagy hetekkel korábban az említett fügefánál láthatta őt Jézus, amit a
többiekkel beszélgetett, s most nyomban felismeri őt. Jézus kijelentése
mögött talán ez állhat, így is értelmezhetjük a történteket.
Más elgondolás szerint Jézus mintegy távolba látva pontosan megmondta,
hogy hol volt éppen Nátánáel, amikor Fülöp apostol elhívta őt Jézushoz.
Nátánáel felismeri Jézusnak ezt a különleges, embereknél egyáltalán nem
szokványos képességét, s ez indítja arra a hitvallásra, amely szerint
Jézus az Isten Fia.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Áldalak téged, dicsőséges Atya, aki nekem rettenthetetlen szívet adsz,
hogy hozzád menjek még a lángokon át is! Íme, amit hittem, azt most látom!
Amiben reméltem, azt most birtoklom! Amit óhajtottam, azt most magamhoz
ölelhetem! Ajkam és szívem téged vall meg, lényem legmélyéből feléd
törekszem. Megyek, igen, megyek hozzád, egyedül igaz Isten, aki a Te
Fiaddal, a mi Urunk Jézus Krisztussal és Szentlelkeddel élsz és uralkodsz
mindörökkön örökké!
Szent Ágnes
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum