2008. július 4., péntek

[Evangelium] 2008-07-04

2008. július 4. - Péntek

Abban az időben: Amint Jézus továbbhaladt, látott egy Máté nevű embert a
vámnál ülni. Így szólt hozzá: "Kövess engem!" Az felállt és követte őt.
Később, amikor Jézus Máté házában vendégeskedett, eljött sok vámos és
bűnös, és helyet foglaltak az asztalnál Jézussal és tanítványaival együtt.
Meglátták ezt a farizeusok és megkérdezték tanítványait: "Miért eszik a ti
Mesteretek vámosokkal és bűnösökkel?" Jézus meghallotta ezt, és így
válaszolt: "Nem az egészségeseknek kell az orvos, hanem a betegeknek.
Menjetek csak, és tanuljátok meg, mit jelent ez: Irgalmasságot akarok és
nem áldozatot! Nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem hogy a
bűnösöket."
Mt 9,9-13

Elmélkedés:

Talán még Jézus tanítványai is meglepődtek azon, hogy egy mindenki által
megvetett, az elnyomó római hatalmat kiszolgáló vámost hív meg mesterük
követésére. Talán egy pillanatra még ők is megfeledkeztek arról, hogy
honnan, milyen életből szólította ki őket az Úr, s nem gondoltak arra,
hogy ők maguk is éppúgy bűnösök, mint Máté. Ezek után persze nem
csodálkozunk azon, hogy a farizeusok megütköztek amiatt, hogy Jézus betért
étkezni egy bűnös embernek a házába.
A történet azt bizonyítja, hogy Jézus senkit sem zár ki barátságából.
Minket meghív, s legfőképpen mindenkinek felkínálja a megtérés
lehetőségét. Minden bűnösnek kész megbocsátani, hiszen Isten irgalmassága
minden ember felé kiárad. Engedem-e, hogy ez a megbocsátó irgalom az én
életemet is megváltoztassa?
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Istenem, Uram! Sokat vétkeztem, és megérdemeltem igazságos büntetésedet.
Légy kegyelmes nekem, bűnösnek! Isten, Fiad értem halt meg a kereszten, s
én hálátlansággal fizettem szeretetedért. Teljes szívemből bánom ezt.
Jóságos mennyei Atyám, Te végtelenül jó vagy, én pedig vétkeimmel
megszomorítottalak és megharagítottalak. Bánom egész lelkemből és
megfogadom, hogy megjavulok és többé nem vétkezem. Segíts kegyelmeddel!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum