2008. június 14., szombat

[Evangelium] 2008-06-14

2008. június 14. - Szombat

Amikor Jézus egy alkalommal a templomban tanított, ezt a kérdést vetette
fel: "Hogyan mondhatják az írástudók, hogy a Messiás Dávidnak a fia?
Hiszen maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:
"Jobbom felől foglalj helyet, míg lábaid alá vetem ellenségeidet." Ha
tehát maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?" A
nagy népsokaság szívesen hallgatta Jézust.
Mk 12,35-37

Elmélkedés:

A gyógyulásra váró betegek, köztük például a vakok, több esetben is Dávid
fiának nevezik Jézust. A megszólítással arra utalnak, hogy hisznek abban,
hogy a csodás gyógyításokra képes tanító a Messiás. E hitük jutalmaként
Jézus csodát tesz. Ők tehát felismerik a messiási idők jelét a
gyógyulásokban, nem úgy, mint az írástudók. Az ő gondolkodásukba nem fér
bele az, hogy Jézus isteni erővel, a mennyei Atya küldötteként képes e
csodák végrehajtására. Hitetlenségük olyan akadály, amely nem viszi őket
közelebb ahhoz, hogy Jézusban felismerjék azt a személyt, akiről a
messiási jövendölések szóltak.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Uram, úgy legyen, ahogyan Te akarod;
úgy akarok járni, ahogyan Te akarod,
de segíts megértenem akaratodat!
Uram, akkor van itt az ideje, amikor Te akarod,
és én készen vagyok, amikor Te akarod,
ma és mindörökké!
Uram, elfogadom, amit Te kívánsz,
és az a nyereség nekem, amit Te kívánsz,
elég annyi, hogy én a tied vagyok!
Uram, azért jó így, mert Te akarod,
s azért nem félek, mert Te akarod!
Szívem a te kezedben nyugszik!
Rupert Mayer

________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
Tegnap este egy fiatal listatag azzal keresett meg telefonon, hogy
születendő gyermekénél súlyos rendellenességeket állapítottak meg az
orvosok, s emiatt most komoly döntés előtt áll: megszüli vagy nem
gyermekét. Imáinkat kéri a döntés meghozatalához.
István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum