2011. szeptember 12., hétfő

[Evangelium] 2011-09-12

2011. szeptember 12. – Hétfő, Szűz Mária szent neve

Amikor Jézus a néphez intézett beszédét befejezte, Kafarnaumba ment.
Ott betegen feküdt egy századosnak a szolgája, akit ura nagyon kedvelt.
A szolga már a halálán volt. A százados, aki hallott Jézusról, elküldte
hozzá a zsidók véneit azzal a kéréssel, hogy jöjjön el, és gyógyítsa
meg a szolgáját. Amikor ezek odaértek Jézushoz, kérlelték őt:
„Megérdemli, hogy megtedd ezt neki, mert szereti népünket, és a
zsinagógát is ő építtette nekünk."
Jézus tehát velük ment. Amikor már nem messze voltak a háztól, a
százados eléje küldte barátait ezzel az üzenettel: „Uram, ne fáradj!
Nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj. Éppen ezért nem tartottam
magamat méltónak arra sem, hogy hozzád menjek. Csak egy szót szólj, és
meggyógyul a szolgám. Bár magam is alárendelt ember vagyok, alattam is
szolgálnak katonák. S ha azt mondom az egyiknek: „Menj!" – akkor
elmegy, ha a másiknak meg azt mondom: „Jöjj ide!" – akkor odajön, vagy
ha a szolgámnak szólok: „Tedd meg ezt!" – akkor megteszi."
Amikor Jézus ezt hallotta, elcsodálkozott. Megfordult, és így szólt az
őt követő tömegnek: „Mondom nektek, nem találtam ekkora hitet
Izraelben." Amikor a küldöttek hazaértek, a beteg szolgát egészségesnek
találták.
Lk 7,1-10


Elmélkedés:
Az evangéliumokban sokszor találkozunk azzal, hogy egy-egy csoda azután
történik, hogy valaki kifejezi hitét Jézusban. Ebben az értelemben a
hit mintegy a csoda előzetes feltételeként értelmezendő, azaz a hit
szüli a csodát. Erre példa a kafarnaumi százados esete is, aki hisz
abban, hogy Jézus meg tudja gyógyítani beteg szolgáját. Hitének jutalma
az lesz, hogy a gyógyulás valóban bekövetkezik. De nem csak arról
beszélhetünk a csodás gyógyulások kapcsán, hogy a hit következménye a
csoda, hanem a fordítottjáról is, azaz a csoda hitet ébreszt. Sokan
látják ugyanis Jézus gyógyításait, s megérzik az ő természetfeletti
erejét. Ez hitet ébreszt az emberekben. Vajon van-e olyan erős a mi
hitünk, hogy Jézus velünk is csodát tudjon tenni? És vajon Isten
szeretetének csodáit szemlélve felébred-e bennem a hit?
© Horváth István Sándor


Imádság:
Atyánk! Itt vagyok szolgáltadra, a Te gyermeked, hogy rajtam keresztül
folytasd szereteted munkáját a világban azáltal, hogy Jézust adod
nekem, rajtam keresztül másoknak és az egész világnak. Imádkozzunk
egymásért, hogy Jézus szerethessen bennünk és általunk azzal a
szeretettel, mellyel az Atya szereti Őt.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum