2020. május 6., szerda

[Napi e-vangelium] 2020. május 07. csütörtök

2020. május 7. – Csütörtök

Evangélium

Miután a húsvéti vacsorán Jézus megmosta tanítványai lábát, így szólt hozzájuk: „Bizony, bizony, mondom nektek: Nem nagyobb a szolga uránál, sem a küldött küldőjénél. Boldogok vagytok, ha ezt megértitek, és így is cselekedtek. Nem mindnyájatokról mondom ezt. Ismerem azokat, akiket választottam. De be kell teljesednie az írásnak: „Akivel megosztottam kenyeremet, sarkát emelte ellenem." Előre megmondom, mielőtt megtörténnék, hogy amikor megtörténik, higgyétek, hogy én vagyok. Bizony, bizony, mondom nektek: aki befogadja azt, akit én küldök, engem fogad be; aki pedig engem fogad be, azt fogadja be, aki küldött engem."
Jn 13,16-20

Elmélkedés

A mai evangéliumban Jézus a szolgálatról, a szolgáló lelkületről beszél. Tanítása nem vándorútjának egy helyszínén hangzik el, hanem az utolsó vacsora termében. Szavainak két dolog adja meg súlyát: amit előzőleg tett és amit ezután tenni szándékozik.
A beszédet az előzte meg, hogy megmosta az apostolok lábát. Cselekedetével azt szerette volna nekik megmutatni, hogy a szolgálatban mutatkozik meg a szeretet. Lehajolni a másik ember előtt, letérdelni a másik ember elé, megmosni a felebarát lábát olyan tett, amit nem tud felfuvalkodott, gőgös, hataloméhes ember megtenni. Ezt csak az képes megtenni, akinek alázat és szeretet van a szívében. A beszédet követően pedig hamarosan Jézus szenvedése és kereszthalála következik. Ebben is az ő szolgáló lelkülete és szeretete mutatkozik meg. Ő a mennyei Atya által küldött szenvedő szolga, a mi megváltásunk szolgája, a mi üdvösségünk szolgája. Ez a két cselekedet, a lábmosás és a kereszthalál mindennél jobban hitelesíti az Úr szavait.
Jézus kijelenti: „Nem nagyobb a szolga uránál, sem a küldött küldőjénél. Boldogok vagytok, ha ezt megértitek, és így is cselekedtek." Keresztény küldetésünket jelöli ki ezzel. Nekünk is a szeretet cselekedeteit kell gyakorolnunk embertársainkkal. Szolgálatunk egyrészt az embertárs javára van, másrészt Istennek végzett áldozat.
© Horváth István Sándor


Imádság

Atyám, te irgalmas szívvel hívsz engem, hogy találkozzak veled. Te nem elítélsz, hanem kiemelsz bűneimből és elindítasz egy új úton. Be kell ismernem, hogy sokszor ítélkezem embertársaim felett, és köveket ragadnék a kezembe, hogy a bűnös elnyerje méltó büntetését. A könyörtelen ítélkezés elnyomja szívemben a megbocsátás lelkületét. Te feltétel nélkül megbocsátasz mindenkinek, nekem is. Ezt a feltétel nélküli megbocsátást szeretném megtanulni, s gyakorolni embertársaim felé. Segíts, hogy szívemben őszinte bűnbánat ébredjen, és tudjak mindenkinek megbocsátani!

Az e havi olvasmányok és zsoltárok szövege itt olvasható:
https://igenaptar.katolikus.hu

Az evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
https://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20200507.mp3


Feliratkozás a napi e-mail küldésre:
Küldjön egy üres levelet az
evangelium-feliratkozas [kukac] katolikus.hu címre, a levél tárgyához ezt írja:
Evangélium feliratkozas

Napi e-mail küldés lemondása:
Küldjön egy üres levelet arról az e-mail címről, amiről a napi evangéliumot eredetileg megrendelte, az
evangelium-lemondas [kukac] katolikus.hu címre, a levél tárgyához ezt írja
Evangélium lemondás

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum