2018. február 5., hétfő

[Napi e-vangelium] 2018-02-05

2018. február 5. - Hétfő

Jézus és apostolai egyszer áthajóztak a Genezáreti-tó túlsó partjára,
és ott kikötöttek. Amint kiszálltak a bárkából, az emberek rögtön
fölismerték Jézust. Bejárták az egész környéket, s a betegeket
hordágyon odavitték, ahol a hír szerint Jézus tartózkodott. Amerre csak
járt, a falvakban, a városokban és a tanyákon, kitették a betegeket a
terekre, és kérték, hogy legalább a ruhája szegélyét érinthessék. Aki
csak megérintette, meggyógyult.
Mk 6,53-56
Elmélkedés:
A mai evangéliumi szakasz egy összefoglaló leírás Jézus
tevékenységéről, amelyből megtudjuk, hogy Jézus már jól ismert az
emberek körében. Amerre csak megjelenik tanítványaival, azonnal
felismerik benne a tanítót és csodatevőt. Bár Jézus küldetésében
elsődlegesnek tekinti a tanítást, az Isten országának hirdetését, úgy
tűnik, hogy az emberek mégsem emiatt keresik elsősorban, hanem a
gyógyítások miatt. Mindenütt hozzá viszik a betegeket, hogy tegye rájuk
a kezét, érintse meg és gyógyítsa meg őket. Lelkesedésük, bizalmuk,
reménykedésük töretlen, miközben Jézus hagyja, hogy éljenek azzal a
lehetőséggel, hogy isteni erejével csodákat tesz javukra, érdekükben.
Jézus tisztában volt vele, hogy a tömegek emiatt keresik őt, mégsem
húzódik vissza, nem rejtőzik el, gyógyító hatalmát nem tagadja meg
senkitől, sem zsidó származásúaktól, sem a pogányoktól. Személyében az
irgalmas Isten van jelen az emberek között, aki megközelíthető,
megérinthető, megszólítható. Életmódja követhető, tanítása az egyszerű
emberek számára is érthető.
Nekem mire jó a hit, a vallásosság, az istentisztelet? Mit várok
Istentől? Csupán jutalmat és előnyöket? És mit adok Istennek? Mit
ajánlok fel neki? Mi vezet a vallásosságban? Megértem-e, hogy
szeretetből kapok tőle mindent? Megértem-e, hogy csupán szeretetből
fakadó felajánlásomat kéri?
(c) Horváth István Sándor


Imádság:
Mikor nyugtalan voltam, csillapítottad gyötrelmeimet. Mikor fáradt
voltam, Te adtál pihenést. Mikor egyedül voltam, szeretetet hoztál.
Mikor beteg voltam, gondoskodtál rólam. Mikor megsértettek, Te
segítettél. Mikor idősödtem, mosolyt varázsoltál arcomra. Mikor
gondjaim voltak, megosztottam veled és segítettél. Mikor boldog voltam,
örömömben is részt vettél.
Boldog Kalkuttai Teréz


A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/

A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20180205.mp3
_______________________________________________
Evangélium365
http://www.evangelium365.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum